Jag är Inte het som en kauukelugn just nu

Sitter i vardagsrummet och skrattar åt Charlie i 2 1/2 män, han är ju verkligen det perfekta exemplet på de män som tänker med kuken. Hur fin karl som helst det där, den bästa karaktären i rollspelet. Om jag vore man skulle jag vara exakt som honom, och götta mig fett mycket på det också. Men det är ju min manliga sida som talar nu. Min andra sida däremot, den kvinnliga, den är lite finare. Lite finare, lite sämre. Jag blir smått galen bara jag tänker på det...

Om några timmar åker jag och Jem ut i skogen, till en stuga med tre kakelugnar, ett stort fint gammalt badkar och snögubbar (både fysiskt och psykiskt). Och tystnad finns det gott om.
Cigaretterna och allt annat tjafs lämnar vi hemma. Jag har förutspått att detta kommer att sluta i katastrof, både fysiskt och psykiskt det med.
Vi vet inte rikigt när vi kommer hem. När jag läst ut boken jag fick av B i julklapp kanske, när vi båda tänkt över våra synder, när snön har smält.... Ingen vet. Vi vet bara att det tål att tänkas på, som så mycket annat behövs just nu.


Ibland gör man rätt, ibland gör man fel - lev med det,
Alessandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0