Åh.

Här hade man inte druckit kaffe på flera dagar, gav sig på att koka lite och vad hände?! Kaffefiltret vek sig tydligen under själva processen och ut kom något, ljusbrunt. Nästintill genomskinligt. Gick inte ens att kalla kaffe.
Lille fide!
Hällde ut sörjan och började om.
Vatten.
Nytt filter.
Kaffe.
Kaffe??
Fanns kaffe till en halv kopp kvar. Som jag dricker nu.
Smuttar på det som om det vore något dyrbart, jag aldrig kommer få uppleva igen. Vägrar typ svälja då det smakar så gott.
Igår gjorde jag även något väldigt olikt mig. Jag bakade lussebullar!
Jag hade t.om en outfit. Ett förkläde, ett rött, med julmotiv på som var min morsmors gamla. Jag lät också Melody vara med och baka. Kunde lika gärna ställt en öppen påse vetemjöl framför en maxad fläkt.
Jag satte t.om på en julskiva. Bamses julskiva. Och sjöng med! Samt lät mig fotograferas mitt i detta skeva sinnestillstånd.
Idag skäms jag. Samt tröstäter på lussebullarna från igår.
Tur att det bara är jul en gång om året. Även om jag tycker att även det är lite för mycket.
Birre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0