Juleaftoné

Jag ser att alla har bytt facebook-status till "GOD JUL PÅ ER" och "JULMYS". Jag vill dö. Har sån jul-ångest. Jag har i och för sig ångest för alla högtider, det är så krystat alltihopa. Det tas massa bilder när släkt kramar om varandra, höjer glaset mot kameran och drar till med årets jävla smil. Jag säger inte att vi i släkten hatar varandra, men så jävla mycket älskar vi inte varandra heller. Norrland vs Stockholm. Ni känner ju själva stämningen. Sant eller falskt?

Just nu sitter jag och dricker äppeljuice som tröst för att jag inte dricker glögg. För det gör resten av folket här - dricker glögg - klockan som inte ens har slagit elva.. Fint som satan är det här hemma också. Mamma gick loss på julpyntet i år igen, och kommer fortsätta med det tills hon blir 79år gammal sa hon, sen ska visst vi barn ta över. Vi får se hur det blir med den saken...
Satte på Glasvegas imorse för att komma in i stämningen. Slog med armarna i luften som om jag spelade trummor, sjöng/skrek högt och hoppade runt. Mamma stängde av musiken varannan minut och sa att jag måste sänka, det är jul nu, frid och fröjd vill vi ha.


Mitt glas är tomt nu. Ska våga mig in i köket, fylla på med äppeljuice och kolla så inte mormor sitter och sover på stolen. Det har hänt. Och om tomten kommer hit nitar jag honom. Det har också hänt.


God Jul, Feliz Navidad, Feliz Natal, Boas Festas, Feliz Ano Novo, Buon Natale, Hyvää Joulua
/Aless


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0