Från Landet

Sitter i huset, inne i ett rum där det pumpas dödsmetall på högsta volym. Firar med ett glas julmust som jag inte ens tycker om. Men varje år ska jag ändå envisas med att både köpa hem det och dricka det.
Är omringad av skrikande barn, kåta hundar, tatuerande snubbar och annat löst folk. Det är som en smutsig sekt här.
Förbi landsvägen åkte precis två travhästar med sina förare där bak. Dom tittade in på gården som två små barn, nyfikna när det tros pågå hemlighetsmakerier.
Det här kollektektivet har ingen missat. Speciellt inte grannarna som gärna kommer förbi, och vill va med och leka.

Dagens missnöje är sista cigaretten. Affären ligger en bilresa bort och jag är en vuxen snorunge och äger bara ett SL-kort, vilket inte hjälper så mycket här. Dock så har dom tydligen en as grym thai restaurang där i stan byn, som kan va värt ett besök i samma veva. Jag får dock inte ihop det i mitt huvud. Men det är väl mina finska fördomar som talar..

Ja, det här är inte Stockholm som sagt. Här är det dom små sakerna som räknas. Här lever man för dagen, finns inga facebook evangemang att klicka "ja" på. Men bäst av allt, inga tider att passa. Som gjort för en som mig.
Heli försöker alltid få mig att flytta ut hit. Fast jag har "needs" i sthlm.
Men med en sånn här kanske jag skulle kunna klara mig. Jag är trots allt en byflicka i blodet.

/Birre














4-ever.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0