Living large

I skrivandets stund sitter jag på ett kontor och mailar, bloggar och lyssnar på Temptations. Gör ingenting vettigt med andra ord. Sånn är jag! Har på senare tid kommit underfull med att man faktiskt inte behöver stressa sönder sig twentyfour-seven för att komma någonstans, när tiden är inne så är den inne. Det sägs i Lejonkungen. "Din tid är inne Simba." Eftersom jag inte känner någon konung som kommer med visa ord får jag, på både gott och ont, lyssna på mig själv. Lita på mig själv. I en längre period har jag gjort det och det känns skit grymt.

Blev ordentligt tillsagd av min fd man att stanna hemma ett tag och "ta hand om mig själv" så jag var hos mamma i veckan och göttade mig på vad kylskåpet hade att erbjuda.  Mat i mängder, mörkrostat indiskt kaffe och Ben & Jerrys. Living the good life ni vet, som halvt arbetslös 19åring och allt. Satt på balkongen och hörde att mina förortskids till grannar pumpade Saker Och Ting samtidigt som dom åkte skateboard och spelade fotboll, min lillasyster hoppade hoppstylta och höll i sig med bara en hand. Hör och häpna. Jag är så stolt över Emilia, den lilla flickan är mig upp i dagen. Livlig och galen, full av energi och pratar nonstop. Precis som jag var på 90-talet.
Syrran har till och med köpt två vandrande pinnar som vi har i ett plastakvarium på köksbordet. Köksbordet ja, fråga mig inte varför det står där.. Kelly och Jocke heter dom, bara det är ju helt fantastiskt. För ett år sedan hade vi en hamster, vit som snö, liten och jävlig, som hette Linnea. Den dog pga ålderssjuka. Jag skrattade så jag grät. Emilia föll krokodiltårar och åt inte på två dagar pga depression. 

Tänkte fortsätta maila nu så man får springa härifrån någongång. Ska möta upp Jemima senare och köpa rödvin, dra hem till kollektivet och kolla på The Shining. Fredags mys.

Visste ni föresten att Jemima nitade en brud på Berns för någon månad sedan? Sug på den så  länge.




Aless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0