23:00-1/1-10

Nyårsafton nyårsafton. Efter dessa år har jag nu insett att det är som vilken natt som helst, den enda skillnaden är att man dricker ännu mer och smäller smällare. Det är väll det... Man som i majoriteten av svenska folket.
Vi hade det trevligt med middag hemma hos mig (som Tove lagade, tack som fan!), vin hit och dit, 7.0 cider hit och dit, bubbel hit och dit. Joel var fin som vanligt, det måste nämnas.

Efter lax, sallad och Tompas hemmagjorda sås begav det sig. Mot Hagsätra. Petter & Company har alltid fester som spårar ur, och det passade ju bra på nyår tyckte vi. Jag kunde inte slita mig från skivspelaren, Jemima kunde inte sluta suga på ballongerna och dansa rump-dansen som hon alltid gör så jävla bra. Hon hade den tyngsta paljett-tröjan på sig, både gällande vision och vikt.

Klockan slog någonting mellan ett och två, grannarna ringde aina och vi åkte därifrån.

Vinglade runt i klackar som bambi på hal is gjorde vi också.
- Men flicka lilla, fryser du inte i dom där?
En äldre dam på tunnelbanan tittade förvirrat ner på mina ben och förstod inte alls hur man kunde gå ut byxlös. Var rädd om dina äggstockar, sa hon och klappade mig på axeln innan hon klev av. Hon ska vara glad över att hon inte såg min lila glittriga bröst tejp jag hade under det transparenta linnet, hon skulle ju dö på studs.
Minuten senare trillar Jemima på en tjej som i sin tur trillar ner i en spya. Bara en sån sak händer på nyår, bara en sån sak. Jemima ber artigt om ursäkt. Tjejen ser överraskad ut (jag som alltid går runt förberedd för spyor) och förstår inte riktigt vad som har hänt, skrattar lite nervöst och säger att det är lugnt. Hon inser visst inte att hon har spya över hela ryggen...

Det är så många fulla ungdomar ute på nyår som lägger pizzor lite överallt, det är inte fin konst alls om du nu inte pluggar på Konstfack. Och det gör vi ju inte. Det gör inte HJ heller, men vi fick fina bilder tillsammans som bara är till för bloggen. Dom kallade Posa För Bloggen-bilderna. Det är konst det. Puta med läpparna/gör en skrik-min, känn victory, kisa med ögonen eller försök göra rådjursögonen - sen är du hemma. Allt för bloggen.


God fortsättning på Er,
Alessandra


























































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0