Can´t sleep

Jag satt och plussade ihop mina antal timmar sömn jag haft efter nyårsnatten, på min lunchrast idag och insåg att dom endast var ynka 11 st!
Elva timmar. Å det e inte likt mig.

I min vänskapskrets är jag mer känd som "hon som slocknade på efterfesten (alt förfesten)" eller "hon som somnar till filmen, varje gång".
Jag kan sova överallt, när som helst eller även på order. Detta fascinerar Aless väldigt mycket, vet jag.
Men nu har jag alltså förändrats. Nu är jag istället hon som festar till 7.30 på morgonen.
Jag ser ut som ett upplockat lik från havets botten som blåsits torr under en handtork. Påsar/ringar under ögonen har fått en helt ny innebörd för mig.

Mina arbetskompisar har haft väldigt roligt på min bekostnad idag. Jag tänker inte ens nämna varför.
Även Jessica som jag tog en cigg med igår sa följande;

- Inte för att vara elak Birre, men du ser ut som en hemlös...

Det tycker jag var lite magstarkt, av henne. Alla påpekar min "nya look". Även mamma.
Men hon försöker va snäll på ett "snällt mamma sätt".
Hon försöker tuta i mig att det nog beror på för lite kaffe. Att jag inte äter dom där hälsopillrerna rosenrot, eller Omega kapslarna hon gett mig.

Sen är hon så jävla rolig. Hon och hennes, jäääävla spikmatta. Haha!
Den är tydligen svaret på alla livets problem. Påstår hon.

- Pirre har ty provat min spikmatta, ten e så jäv-la söön. Jak har sovit på den hela natten och ny jak e hur pikkelin som helst!

Spikmattan alltså. Meelody och jag brukar hoppa på den när mamma inte ser. Utmana varandra vem som kan göra det flest gånger barfota. Vem som vågar göra en kullerbyutta på den... osv

Jag tror faktiskt mer på en Mr.Rabbit än en Spikmatta.
Eller båda kombinerat!
Återkommer när jag vet mer...

Yours truly
Birre.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0